Direct naar de inhoud.

Kinderen en opvoeden

Lettergrootte: AAA

Kinderen en opvoeden

Iedere opvoeder en ouder ervaart wel eens dat opvoeden niet altijd even makkelijk is. Als u vragen over het opgroeien en opvoeden van uw kind heeft kunt u bij meerdere organisaties in de gemeente Aa en Hunze terecht.

Het consultatiebureau 0-4 jarigen (Icare JGZ)

Jeugdgezondheidszorg staat de eerste vier jaar voor ouders en gezinnen klaar om hen te ondersteunen. Met advies, ideeën of hulp, bij alles wat belangrijk is bij de groei en ontwikkeling van uw kind, in uw gezin. Meer informatie leest u hier.
Informatie over de locaties van consultatiebureaus in de gemeente Aa en Hunze en informatie over de inloopspreekuren vindt u hier.

Jeugd maatschappelijk werk

Een mooie tijd op school, dat wenst elke ouder zijn of haar kind toe. De tijd op school is immers een heel belangrijke periode in het leven van een kind of jongere. Soms kunnen er echter twijfels of zorgen zijn over de sociaal emotionele ontwikkeling. Dan kan het jeugd maatschappelijk werk hulp bieden.

Home-Start

Home-Start weet voor welke uitdagingen en kansen een gezin kan komen te staan. Problemen met een van de kinderen? Weinig contact met vrienden of familie? Een steuntje in de rug nodig? Home-Start biedt opvoed- en gezinsondersteuning bij alledaagse, lichte opvoedvragen.

Stichting Leergeld Noord Drenthe

Steeds meer kinderen in Nederland kunnen om financiële redenen niet meedoen aan activiteiten die voor hun leeftijdgenootjes heel normaal zijn. Zij staan vaak letterlijk aan de zijlijn. Leergeld wil deze kinderen laten meedoen.

Kindervakantieweek

Als ouders/opvoeders gunt u uw kind(eren) graag een vakantie, maar soms zit dat er gewoon niet in. Misschien is de gezondheid een spelbreker, of geldgebrek. Het maakt niet uit waarom. Via Humanitas Kindervakantieweken krijgt ook uw kind een fijne vakantieweek. De kinderen zijn er lekker even uit en kunnen nieuwe indrukken opdoen en vriendjes maken. Voor kinderen van 5 tot 17 jaar.

Jeugdfonds Sport & Cultuur Drenthe

Het Jeugdfonds Sport & Cultuur Drenthe betaalt de contributie / het lesgeld voor kinderen en jongeren uit gezinnen waar te weinig geld is voor een sportclub, muziek- of dansles, schilderen, theaterschool of een andere creatieve cursus.