Direct naar de inhoud.

Lettergrootte: AAA

Bert Benthem nieuwe directeur-bestuurder Stichting Attenta

Gieten, 6 april 2021.

De Raad van Toezicht heeft besloten met ingang van 19 april aanstaande Bert Benthem te benoemen als nieuwe directeur-bestuurder van Stichting Attenta. Hij volgt daarmee Judith Otte op die zich de afgelopen twee jaar heeft ingezet als interim directeur-bestuurder. Het college van Burgemeester en Wethouders heeft ingestemd met het besluit tot het benoemen van Bert Benthem als directeur-bestuurder van de stichting.

Bert Benthem is een ervaren bestuurder die heeft gewerkt in en met grotere en complexe organisaties. De verwachting is dat Bert zich –  mede op grond hiervan  –  het sociaal domein snel eigen gaat maken. Vanuit eerdere activiteiten heeft Bert Benthem al een duidelijke affiniteit getoond met het sociaal domein.

De nieuwe directeur-bestuurder kenmerkt zich als een ondernemend persoon die Attenta kan helpen verder door te ontwikkelen, aansluitend op de visie en werkwijze die de gemeente heeft opgenomen in de opdrachtverstrekking. Bert is een toegankelijk persoon die erkenning geeft aan de professionaliteit van de medewerkers en die is gericht op samenwerking.

Met de benoeming van Bert Benthem heeft Stichting Attenta weer een ervaren directeur-bestuurder in haar midden die leiding geeft aan een organisatie waarin medewerkers zich dagelijks volop inzetten ter ondersteuning van de inwoners van de gemeente Aa en Hunze.

Kennismaken

Vanaf 19 april gaat Bert Benthem aan het werk. Naast het leren kennen van de eigen organisatie maakt hij het komend jaar graag kennis met organisaties en instanties waarmee Attenta samenwerkt.

Met vriendelijke groet,

Gert Jan Bent